Walka z 7W

Witajcie,

Znowu dość długa przerwa w blogowaniu – no cóż, nie ukrywam że moje logistyczne i zarządcze umiejętności bawią się ze mną w chowanego – problem w tym, że znaleźć ich nie mogę 🤷‍♀️. Co chwila pojawia się coś z kategorii ważne i pilne, chociaż wszystko ze strefy ważne i niepilne zostało usystematyzowane. Ja się pytam co jest grane 🤦‍♀️? Gdzie jesteś o ładzie i harmonio, gdzie jesteś o spokoju? Wewnętrzna nerwica spowodowana brakiem kontroli i poczucia, że wszystko jest na swoim miejscu i we właściwym czasie nieraz doprowadza mnie do płaczu 😢. Postaram się, to zmienić – obiecuję!

Chyba mogłabym określić swoje wewnętrzne ja, jako walczące z jakże znaną logistyczną zasadą 7W, od słowa właściwy (lub 7R z angielskiego od słowa right) 🤔. Zasada ta określana jest czasem jako definicja logistyki i mówi o siedmiu wymogach postępowania w logistyce :

  1. Właściwy produkt – czyli jak dostarczyć dokładnie taki produkt, którego chce Twój klient. A konkretniej: jak ugotować pyszne risotto, które smakować będzie wszystkim członkom rodziny 🧐?
  2. Właściwa ilość – czyli, jak dostarczyć dokładnie taką ilość produktu, jakiej potrzebuje klient. Po domowemu: jak zakupić dokładną potrzebną ilość pieluch dla dziecka, wiedząc że niedługo będzie zmieniał rozmiar na większy 🤓?
  3. Właściwy stan – to odpowiedzialność logistyka za stan dostarczanego produktu oraz zapasów. Czyli, jak sprawić, by ugotowany kurczak na drugi dzień smakował co najmniej równie wybornie jak dzisiejszy… 🍗?
  4. Właściwe miejsce – produkt powinien trafić dokładnie tam, gdzie to było przeznaczone. Czyli jak w chaosie życia codziennego pamiętać o 5S w kuchennych szafkach lub szafie z ubraniami 🍴👗?
  5. Właściwy czas – produkt powinien trafić do klienta w czasie, w którym było to zaplanowane. Czyli, jak ułożyć sobie dzień aby posprzątać, pobawić się z dzieckiem, wyjść na spacer, wyjść na zakupy, zrobić coś dla siebie i jeszcze ugotować obiad zgodnie z planem ⏰ (patrz poprzedni post) ?
  6. Właściwy klient – czyli produkt powinien trafić dokładnie do tej osoby, dla której był przeznaczony. Czyli jak w codziennym niepoukładaniu nie zapomnieć, że mąż je schabowe, a nie mleczną mieszankę 🥩🍼?
  7. Właściwa cena – cena za produkty i usługi powinna być przemyślana, adekwatna do jakości i sytuacji na rynku. To moje ulubione: jak na pytanie męża o prezent na najbliższą okazję nie udawać fałszywej skromności i OBIEKTYWNIE oceniając wkład swojej pracy w tworzenie gospodarstwa domowego, zażyczyć sobie wycieczkę na drugi koniec świata lub nowego iWatcha ⌚️🤣?

To tylko proste przykłady – któż z nas nie zmaga się z tymi i innymi problemami na co dzień? Pewnie sami nie wiedzieliście, że tym samym odpowiadacie sobie na wiele pytań logistycznych (w każdym z nas drzemie logistyk – nie wahajcie się go obudzić!) 😁. Macie inne przykłady? Podzielcie się 🙃.

Logistyk walczący z 7W

Mama nieumyślnie stosująca 7W

PS.: Zabrałam się za 5S w moim domu – już niedługo efekty pracy!! 👍

Czy odkryłeś/aś już w sobie zadatki na Logistyka? Podziel się swoimi spostrzeżeniami!